06:01 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان مل

علت ریزش ۴۳.۶ هزار واحدی امروز شاخص / آمریکا ساعت ۹ بورس ایران را زد
نماد برتر- بازرس ویژه اسبق امور اقتصاد دفتر رییس جمهور و پژوهشگر اقتصادو حقوق با اعلام علت ریزش امروز ۴۳.۶ هزار واحدی شاخص گفت: آمریکا ساعت ۹ ، بورس ایران را زد !
بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منتفی شد/ مخالفت ۱۴۲ کشور
نماد برتر- تلاش آمریکا برای قراردادن دو بند اضافه بر بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل که مختص به احیای کمیته تحریم ها علیه ایران بود با مخالفت ۱۴۲ کشور مواجه و شکست خورد.
کارایی اینستکس بعد از ۲ سال هنوز در اقتصاد ایران ثابت نشده
نماد برتر- نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر لزوم اثبات کارایی اینستکس بعد از دو سال و از طرف اروپایی‌ها تاکید کرد و گفت: ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود.
۱۰ کشور اول و آخر در توسعه انسانی / رتبه ایران در بین ۱۸۹ کشور
نماد برتر- سازمان ملل متحد با اعلام ۱۰ کشور اول و آخر در توسعه انسانی و دورنمای بلندمدت، ایران در بین ۱۸۹ کشور جهان در رده ۷۰ قرار داد.
ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در جهان و تعامل سازنده با همه کشورها است
نماد برتر- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در جهان و تعامل سازنده با همه کشورهایی است که می‌خواهند مسیر تعامل را برگزینند، اظهار داشت: امروز توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم و به هیچ عنوان از روی کار آمدن بایدن ذوق زده نیستیم اما از رفتن یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین فرد در آمریکا خوشحال هستیم.
کاهش ارزش دلار در معاملات جهانی
نماد برتر- ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش یافت.
اقتصاد جهان در بدترین وضعیت یک دهه اخیر
نماد برتر- آنکتاد از کوچک شدن ۵.۶ دصدی اقتصاد جهانی در سال جاری خبر داد.
مذاکره دیپلمات‌های سایبری برای ساختن آینده اینترنت جهانی
نماد برتر- چشم‌اندازهای متناقضی برای آینده اینترنت جهانی به‌طور اجتناب‌ناپذیری با یکدیگر برخورد می‌کنند و دیپلمات‌های سایبری مجبور به مذاکره در مورد این گزینه‌های دشوار و ساختن آینده فضای سایبری هستند.
سمت جدید سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در دولت جو بایدن
نماد برتر- رئیس جمهور منتخب آمریکا ، سفیر سابق در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی را به عنوان رئیس شورای سیاست داخلی کاخ سفید منصوب کرد .
تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات زغال سنگ کره شمالی
نماد برتر- آمریکا شش شرکت شامل چندین شرکت مستقر در چین و چهار کشتی را به اتهام دست داشتن در صادرات غیرقانونی زغال سنگ کره شمالی در لیست سیاه قرار داد.
نوید سازمان بهداشت جهانی از پایان کرونا / نیاز ۲۳.۹ میلیارد دلاری
نماد برتر- مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با ارزیابی مثبت نتایج آزمایش واکسن‌های کرونا از نزدیک شدن به پایان همه‌گیری خبر داد .
بودجه هنگفت مسکن را بخش خصوصی تامین می کند
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه های دولتی صرفا برای پرداخت یارانه های بخش مسکن پرداخت می شود گفت: مسکن نیاز به منابع بسیار بالایی دارد که با بودجه های دولتی قابل تامین نیست و از طریق بخش خصوصی محقق می شود.
مخالفت دولت و وزارت خارجه با مصوبه امروز مجلس در لغو پروتکل الحاقی
نماد برتر- سخنگوی دولت و وزارت خارجه ضمن مخالفت با مصوبه مجلس مبنی بر لغو پروتکل الحاقی آن را ناکارامد و موجب دائمی شدن تحریم ها خواندند و خواستار تجدید نظر مجلس شدند.
پیش بینی وزیر خارجه از آینده رابطه ایران و آمریکا در دوران بایدن
نماد برتر- وزیر خارجه ایران با اشاره به سوابق بایدن گفت: بی تردید در دوران ریاست جمهوری وی ، آمریکا با ایران مشکلاتی اساسی خواهد داشت اما ضرورتی ندارد تنش‌های دوران ترامپ تداوم داشته باشد!
حمله هکرهای کره شمالی به شرکت داروسازی استرازنکا
نماد برتر- هکرهای کره شمالی در هفته های اخیر تلاش کرده اند به سیستمهای شرکت داروسازی انگلیسی استرازنکا که اخیرا نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرده است، رخنه کنند.